Kallt ute……

isiga vindar. Man blir fort bortskämd med milt och bra väder så när det blir lite vinter så burr vad jag fryser. Vi har en liten kamin som vi eldar i för att få gosig värme och för att spara lite el. Så ni förstår att den eldar jag i mest hela tiden 🙂
Jag fördriver tiden med att lägga in negativ på datorn.En snitsig liten grej som man stoppar in negativremsan sen gör programmet ett kort  som man sen sparar ner på hårddisken.Eftersom jag är fotografdotter 🙂 så kan ni ju räkna med att det finns en hel del att göra. Men det är kul och väcker många minnen till liv.
Såg ett foto hos en av mina FB-vänner. Kortet var på hennes katt som låg i diskhon, så himla söt. Fick sån lust att måla av den, så sagt och gjort det blev en dag i förrgår med akvarell och penslar. Det roliga var att den blev igenkänd och jag fick veta att den heter Ixus. Nu ska den ramas in och bli 75-årspresent. Det är så kul när det blir så pass bra att man ser vad/vem det är  🙂

Önskar er alla en fin dag ❤

Ixus

 

16473689_10155066910579884_86174930299146077_n

Om anithakj

Maka Mor Mormor och Gammo Hur vanlig som helst.
Detta inlägg publicerades i Dagligt babbel..... Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar