När vi …..

flyttade till landet så kunde man inte tro att det skulle bli så stor skilland ……ja på vissa saker alltså ,folk kör bil lika illa här som i stan vi kommer ifrån  och en sak är konstig dom vet nog inte hur en rondell fungerar…. lika äckliga med att slänga fimpar utanför affärer och andra ställen  …..MEN butiksbiträdena är trevligare parkeringar är billigare och lättare att hitta om man ringer nån och frågar om nåt eftersom jag inte vet hur allt funkar här som tex sjukvården eller kommunen så är det trevligt folk som svarar  som en förlängning av detta så skulle jag ju söka hjälp för min trasiga "höris" och åker in till V-viks sjukhus och får hjälp med en gång inga köer  endast en liten dam före mej som en man höll på och fixa en hörapparat åt men genast vi kom in så kom en ny kille fram och undrar vad jag behöver hjälp med sen säger han vänligt att sitt ner så fixar jag det här det tog knapt 10 min. så var det färdigt så ville jag veta vad det kostade "Ingenting det bjuder jag på" säger han …fint va?  När jag bodde i S-tälje så fick vi ta oss in till S-holm med allt vad det innebär med P-plats och stresstrafik…..samt att jag fick lämna ifrån mej hörisen ,gå på stan ett par timmar innan jag fick hämta den och minsann inget gratis. Så det kanske trots allt är  lite av livskvalitet att bo på en mindre plats även om avstånden blir lite längre. MMMM nåt att fundera över när snöstormen ryker runt husknuten.
Sen stack vi och gjorde av med en massa pengar gick på Hemtex och köpte gardiner ….gardinstänger på Jysk samtidigt kom paketet från Ikea med Lack-hyllorna som jag har valt till fönsterkarmar.
 
Sov gott! Rött hjärta 
Utan fönsterkarm.
 

bygg 496

 

Med fönsterkarmar.

bygg 498

Om anithakj

Maka Mor Mormor och Gammo Hur vanlig som helst.
Detta inlägg publicerades i Dagligt babbel..... Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till När vi …..

  1. Pia skriver:

    Hej min kära, gud så fint ni fått det,
    Va stolta ni måste vara,
    Jag har även lånat ett recept,
    skrynkliga nånting hette de, goda men ett kladd att göra
    Ha en fantastisk dag du o mäster

    Gilla

  2. Carina skriver:

    Ja nu har ju inte jag bott på några andra ställen än såna här små ställen men har förstått att det blir personligare service på såna här små ställen än i städerna. Nånting som drar må vi ju också få ha. 🙂
    Men så snygg det blir..
    Idag har jag suttit och räknat och mätt och ska skicka efter julgardiner till det nya köket. Spännande och se om vi får sätta upp dem i år eller vänta till nästa jul. Men jag ska ha allt i ordning ifall vi hinner in före jul.
    Vi får besök från Töreboda nu i veckan och det ska bli så kul. Då blir här kräftfest och så ska vi på teater på lördag så det blir fullt upp.
    Kram till er båda!

    Gilla

Lämna en kommentar